F%@#, ik heb een burn-out!

  Heal the heart gespreksgroep
F%#@, ik heb een burn-out!
Gespreksgroep – herken, genees en gebruik jouw burn-out als cadeau naar jezelf toe.

Helaas is deze gespreksgroep wegens een het introduceren van een nieuw format, uitgesteld tot na de zomer 2018. Een nieuwe datum en inhoud volgt z.s.m!

Oververmoeid zijn. Sneller geprikkeld en agressief zijn. Je voelen als een uitgeknepen vaatdoek. Dit zijn slechts een kleine greep van de symptomen die een burn-out kenmerken. Het lijkt hier in het westen wel een nieuwe modetrend. Zowel werknemers als managers kunnen het ervaren en een burn-out komt voor in elke arbeidsbranche.
Het maakt geen onderscheid tussen mannen of vrouwen, etnische achtergrond of religie. Een burn-out is een meedogenloze sluipmoordenaar die je niet altijd ziet aankomen en slaat toe wanneer je het niet verwacht.

Is een burn-out een ziekte in de geest? Een ziekte van het lichaam? Of is het gewoon aanstelleritis?


Een gespreksgroep over de burn-out
Hoe mooi zou jouw leven kunnen zijn, wanneer jij je diep van binnen, geheel gelukkig en veilig zou voelen met wie jij bent? Dat jij bezig bent de mooiste versie van jouzelf te worden? En dit allemaal te bereiken zonder het gevoel iets nodig te hebben vanuit de wereld buiten jouzelf? Hierdoor ben je op een positieve manier ‘self centred’, waardoor je meer kunt genieten van het ‘hier en nu’, ben je meer in connectie met je lichaam en je gevoel.

Boven bestaande beschrijving is het gevoel dat je hebt wanneer je ‘genezen’ bent van je burn-out en is uiteraard voor iedereen mogelijk. Tijdens deze gespreksgroep over de burn-out, gaan we dieper in op de kenmerken waardoor je weet dat er een burn-out op de loer ligt, hoe je het kunt voorkomen en hoe je het kunt genezen. Het kan zijn dat je zelf de behoefte hebt om met lotgenoten te sparren m.b.t. jouw eigen ervaringen en moeilijkheden. Deze zondagmiddag geeft jou de kans om jouw persoonlijke ervaringen te delen m.b.t. jouw eigen burn-out. Misschien onderga je momenteel een burn-out, heb je zelf een burn-out gehad, liep je er bijna tegen aan of is dit momenteel het geval.

Aan de hand van drie overkoepelende thema’s gaan we de dialoog aan met elkaar, waarbij we gezamenlijk de conversatie over de burn-out doorlopen.

Thema #1 Erkenning: wat je omarmt, kun je genezen.
Angstaanvallen, stress, paniekaanvallen, depressiviteit, jezelf kwijtraken, levensmoe en zorgen maken: stuk voor stuk kenmerken waar we op ingaan.

Thema #2 Herkenning: waar sta je nu i.v.m. je ‘geestelijke ziekte’?
Om iets te overwinnen of een doel te kunnen behalen, moet je eerst weten wat de huidige status van jouw eigen levenssituatie momenteel is, zodat je gestructureerd naar een oplossing kunt werken.

Thema #3 Oplossing: wat houd je tegen om het op te lossen?
Als laatste breng je in kaart wat jouw persoonlijke obstakels zijn om jouw ervaringen m.b.t. een burn-out in een positiever daglicht te brengen.  Op deze manier creëer je een andere mindset voor jezelf, zodat een burn-out nooit meer terugkomt.

Je kunt deze gespreksgroep zien als een investering in jezelf. En dit is de beste investering die een mens zichzelf kan geven…

Yes! Ik heb een burn-out.
Alles is een mindset. Kortom: niets is intrinsiek goed of slecht. Het vindt simpelweg gewoon plaats. Het is de manier waarop jij naar iets kijkt, dat iets ‘goed’ of ‘slecht’ maakt. Zo is het ook met het ervaren van een burn-out.
In deze gespreksgroep gaan naast alle kenmerken ook aan het einde in wat de voordelen zijn van een burn-out: nu je weet dat je het hebt, wat ga je ermee doen? Welke kansen geeft het jou precies?
Een burn-out wordt dan gezien als een kans in plaats van een bedreiging, waardoor je het gaat zien en ervaren als een cadeau naar jezelf toe. Een zegening in plaats van een vloek.

Aan het einde van de middag gaan we gezamenlijk praktische handvaten aanpakken en beoefenen door:

– Begeleide meditatie: visualisatie is misschien wel het meest belangrijkste en effectiefste middel om tot een positieve en blijvende mindset te kunnen komen. Kun je iets zien, dan kun je het bereiken. Anders helaas niet.
Door met jezelf de stilte in te gaan, zal je tot bepaalde eigen authentieke antwoorden komen met betrekking tot jouw eigen leven. Je leeft niet meer ‘door’ jouw burn-out heen, maar je gaat ‘langs’ jouw burn-out jouw mooiste leven leiden. In de stilte hoor je alles…

– Ademhalingsoefeningen: door goed functioneel te leren ademhalen wordt je jouw spanningen de baas, kan je de spanning verlichten en zal je je meer vitaal en zelfverzekerd gaan voelen. Optimaal ademhalen brengt je naar het Hier-en-Nu, voorziet jou van Levensenergie en meer Levensvreugde, bewust ademhalen kan je helpen meer stressvolle situaties, spanningsvolle situaties de baas te zijn, in plaats van dat jouw lichaam jou de baas is. Bewust en optimaal leren ademhalen kan jou zelfs helpen blokkades te herkennen en te genezen.

– Klankschaal meditatie: voor maar liefst 70% bestaat ons lichaam uit liquide middelen. Oftewel: water. Water reageert sterk op geluid. Bepaalde toonhoogten. Door gebruik te maken van een klankschaal en je geest volledig over te laten geven aan de, zal je merken hoe makkelijk het is om een stukje ‘peace of mind’ te gaan ervaren. Dankzij de maar liefst zeven verschillende metaalsoorten waaruit een klankschaal gesmeden is, geeft het een zeer uniek en sereen geluid, wat een massage voor je mind is!

What’s in it for me?
– leer de verschillende symptomen kennen,
– gezamenlijke groepscoaching,
– leer de positieve diepgang van een burn-out kennen,
– en kom hierdoor sterker in je eigen kracht te staan,
– maak kennis met andere lotgenoten,
– een investering in jezelf bestaande uit een halve middag,
– gebruik jouw burn-out als een cadeau naar jezelf toe in plaats van een vloek.

Inhoud lezing (programma)
13:45 – 14:15 Inloop
14:15 – 14:20 Introductie Geoffrey & Sander
14:20 – 14:55 Behandeling thema #1 Erkenning: wat je omarmt, kun je genezen.
14:55 – 15:30 Behandeling thema #2 Herkenning: waar sta je nu i.v.m. je ‘geestelijke ziekte’?
15:30 – 15:50 Pauze
15:50 – 16:25 Behandeling thema #3 Oplossing: wat houd je tegen om het op te lossen?
16:30 – 17:00 Bespreken oplossingen voor burn-outs met extra’s (meditatie, klankschaal enz)
17:00 – 17:30 Gezellig informeel borrelen en socializen met elkaar

Tickets
Early Birdtickets: €12,50 (deze prijs is geldig t/m 1 april 2018)
Online tickets (regular): €17,50
Duo tickets: €20,- voor maar liefst 2 tickets!
Triple tickets: €27,- voor maar liefst 3 tickets!
Kwartet tickets: €32,- voor maar liefst 4 tickets!
Aan de deur tickets kopen is helaas niet mogelijk.

LET OP! Er is een maximum van slechts 20 deelnemers toelaatbaar! Op deze manier is er genoeg aandacht voor iedere deelnemer om het dialoog aan te gaan.

Locatie
HappyZenHeart
Willem Buytewechstraat 147
3024XE Rotterdam (Delfshaven)
Kaart vestiging HappyZenHeart

Parkeren
De auto kun je gratis parkeren voor of op loopafstand van onze vestiging.

OV
De lezingruimte is ideaal te bereiken met het openbaar vervoer.
Metro: stap uit bij halte Coolhaven en loop 10 minuten.
Tram: stap uit bij halte Pieter de Hoochweg en loop 10 minuten.

Nieuwsbrief
Wil je voortaan op de hoogte gehouden worden van onze maandelijkse nieuwsbrief? Meld je dan even aan. We beloven je niet te spammen! 😉

Powered by Khore by Showthemes